Koizora

Jag såg precis klart en film som fick mig att gråta, mycket... Mascaran har runnit nerför ansiktet och jag har haft världens fulaste ansiktsuttryck och gjort de allra fulaste ljuden, det var ett bra  tag sedan det hände. Och ja, jag är medveten om att klockan är närmare halv tre på natten, haha.
Filmen heter Koizora (Sky of love). Det var en mycket vacker, söt och samtidigt sorglig film. Verkligen sevärd. :)
Och ja, jag är också medveten om att jag ser alltför mycket japanskt för att det ska vara nyttigt. Haha

Filmen är baserade på en roman som från början var skriven på en mobiltelefon. Författarinnan Mika skrev romanen utifrån sina egna upplevelser och la upp den på en mobilsajt. Den hade rört 11 miljoner japanska tjejer till tårar när den var färdigskriven. Jag vill verkligen läsa den men jag hittar den bara på japanska, tom. i kanji. Och jag som inte ens kan hiragana speciellt bra ännu, haha. Jag får börja plugga på allvar nu. ;)



Titel: Koizora (Sky of love)
Genre: Romantiskt drama
Sändningstid: 25 April 2008
Antal minuter: 129

Koizora handlar om Mika som går första året på gymnasiet. Hennes vänner snackar om killar och om hur de så gärna skulle vilja ha en pojkvän men Mika är inte speciellt intresserad. En dag får hon ett konstigt samtal från en kille som inte vill avslöja sin identitet. Han fortsätter att ringa henne och de börjar bli vänner, de träffas och börjar dejta. Men det är inte alla som vill att de ska vara tillsamans.

Jag trodde nog aldrig att jag skulle falla för en japan med blekt hår, haha ^^'

Uppladdad 2009-12-29

Uppladdad 2009-12-29

Uppladdad 2009-12-29

Kommentarer
Postat av: Lolloo

Tackar min fina vän =)

2009-12-30 @ 11:47:33
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: joella

sv: sant, ingen kunde! inte jag heller visar det sig nu. vi får kolla upp februari.

2010-01-06 @ 12:18:27
URL: http://talkingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0