Taiyou no uta

Det var längesedan jag uppdaterade nu men jag har haft fullt upp med alla inlämningar, shoppandet av julklappar och julfirande. Tänkte börja med att skriva om ett par filmer och serier som jag nydligen sett klart och gillat. :)
Taiyou no uta, jag gillade verkligen den här filmen, den är inte riktigt lika långsam och faktiskt tråkig som en del japanska filmer kan vara. Dessutom gillar jag YUI väldigt mycket. Hon spelar huvudrollen i den här filmen. :)



Titel: Taiyou no uta (song of the sun)
Genre: Drama
Sändningstid: 17 Juni 2006
Antal minuter: 119

Taiyou no uta handlar om Kaoru Amane, en 16 årig tjej som lider av en obotlig sjukdom. Det är en sjukdom som gör att hon enbart kan vara utomhus under natten då hon dör vid kontakt av solljus. Hennes allra största intresse är musik, så hon sjunger, spelar gitarr och skriver sina egna låtar för att hålla livsgnistan vid liv.
Hon är i smyg intresserad av en kille som varje dag väntar på bussen vid busshållplatsen utanför hennes sovrumsfönster. En dag när hon spelar gitarr under natten ser hon killen och springer efter honom. Det är då hennes liv börjar ta en helt annan vändning.

Uppladdad 2009-12-29

Uppladdad 2009-12-29

Uppladdad 2009-12-29


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0