Will it snow for christmas?

Jag har faktiskt som jag tidigare sagt börjat se ett koreanskt drama. Som jag verkligen har blivit helt kär i. Men jag har hitills bara lyckats ladda ner 4 avsnitt på cirkus en timme och tio minuter var, men jag tror att det egentligen finns 8 eller 10 avsnitt ute men allt är inte textat, och jag har ju inte pluggat någon koreanska. Det enda ordet jag kan, utifrån att ha sett dessa 4 avsnitt är det frekvent använda ordet "oppa" vilket verkar betyda storebror. Hehe ^^'



Titel: Keuriseumaseue Nooni Olkkayo (Will it snow for christmas?)
Genre: Melodrama, Romantiskt drama
Sändningstid:
2 December 2009 - 28 Januari 2010
Antal episoder: 16

Serien handlar om Cha Kang Jin och Han Ji Wan som träffas genom att Cha Kang Jin börjar på hennes skola. Han Ji Wans pojkvän har blivit stulen av en av de allra populäraste tjejerna i skolan men hon har nu dumpat honom för att kunna vara tillsamans med Cha Kang Jin. Detta gör Han Ji Wan otroligt arg och hon bestämmer sig för att få honom att bli intresserad av henne för att sedan dumpa honom, så att den populära tjejen får smaka på sin egen medecin.
Men kan man verkligen förföra någon utan att tillslut bli intresserad själv? En del saker sker men i slutändan lämnar Han Ji Wan Cha Kang Jin och de träffas sedan 8 år senare. Men Han Ji Wan låtsas om att hon inte vet vem Cha Kang Jin är.

Ett stort plus är ju också att Go Soo spelandes Cha Kang Jin (den äldre) är enormt stilig. Den tredje bilden uppifrån och ner. ;)

(Jag har inte sett klart dramat men kommer nog inte skriva en liknande sådant här inlägg när jag är klar, känns lite onödigt)

Uppladdad 2010-01-16

Uppladdad 2010-01-16

Uppladdad 2010-01-16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0